Arbejdsproces

2/3 - Da vores gruppe er sammensat på kryds og tværs af klasserne mødtes vi i dag i gruppen og lavede en samarbejdsaftale for løbet. Indtil videre ser vi det ikke som en hindring at vi ikke lige umiddelbart kender hinanden da vi har arbejdet nogenlunde på samme måde i det forrige forløb og fordi vi kommer godt ud af det med hinanden.

8/3 - Idag havde vi besøg af et paneldebat bestående af en sygeplejerske, fysioterapeaut, ergoterapeut og en jordemoder.
Panelet gav os et større indblik i de forskellige faggrupper og deres arbejdsopgaver.
I forhold til vores case/problemstilling manglede vi, at der havde været en fra det kommunale/hjemmeplejen som oplever sundhedsvæsenet og det tværfaglige arbejde, især mellem sygeplejerske og hjemmepleje, fra et andet perspektiv.

16/3 - Idag havde vi det første møde med vores vejleder, Christinna. Ingen af os kender Christinna da hun kommer udefra. Det er lidt en udfordring at hun ikke har samme kendskab til processen som de lærer der arbejder med det/os til dagligt og vi skal derfor lige  “finde hinanden” og finde ud af hvor meget kendskab hun har til vores pensum og eksamen på modul 5. Christinna virker til at være frisk på at tage denne udfordring op.


Derudover diskuterede vi mulige problemstillinger ud fra casen og fandt frem til hvilken en vi i det videre forløb vil have fokus på og hvilken vej vi ønsker at gå med projektet. Vi snakkede også om vores ideer omkring innovative forslag.





18/3 - I dag var første gang vi kunne mødes og begynde vores gruppearbejde. Vi startede dagen ud med at snakke om, hvad vi skulle nå i løbet af dagen. Vi skulle mødes med kliniske vejleder, Charlotte, hvor vi inden mødet forberedte spørgsmål og en mulig problemstilling. Vi fik filmet vores kommunikationsøvelse, så den kunne blive færdig til vores vejledning på tirsdag med Christinna. Ikke at glemme, så havde Christine bagt kage til gruppen! :)

Vores vejledning med Charlotte gik godt, og vi fik et godt indtryk af hende. Dog fandt vi hurtig ud af at vores problemstilling ikke kunne bruges og at vi måtte ændre vores umiddelbare tanker i forhold til hvilken retning vi ville gå i henhold til casen, alt sammen fordi, at vi ikke kunne få muligheden for, at komme ud og interview vores borger.




21/3 - I dag mødtes vi klokken 9 på skolen. Efter i fredags, hvor vi havde vejledning med klinisk vejleder, fandt vi ud af, at vi skulle ændre vores syn på casen, og se det fra et andet perspektiv end vi gør gjorde. Vi valgter derfor at få styr på følgende ting i dag:
  • Lave ny problemformulering
  • Lave aftaler med nyreambulatoriet og den private leverandør.
  • Klargøre interviewspørgsmål.
  • Finde ud af hvad vil vi have på bloggen i forhold til AF,  sundhedsloven + andet. 
  • Færdiggøre kommunikationsøvelsen 
Vi fik udarbejdet en ny problemformulering, som passede bedre i forhold til casen, i forhold til, at det ikke er muligt at interviewe borgeren. Dernæst ringede vi til Blæksprutten (privat leverandør), og aftalte et møde med dem onsdag den 30. Marts klokken 11. Vi ringede også til nyreambulatoriet i Frederikshavn, men da den ledende sygeplejerske ikke var til stede, aftalte vi at ringes ved igen i morgen. Efter vores aftale med privat leverandør og efter at have besluttet at vi også ønsker et møde med nyreambulatoriet, udarbejdede vi vores spørgsmål til interviewene. Vi har lavet vores spørgsmål ud fra den kvalitative metode, og går derfor særligt i dybden med “Hvordan” og “Hvornår”. Vi gjorde også vores kommunikationsøvelse færdig, og fik klippet filmen sammen og set den igennem for fejl.
Vi nåede ikke at finde ud af, hvad vi ønsker på bloggen med henblik på Anatomi og Fysiologi, og heller ikke med henblik på sundhedsloven. Men vi har dog gjort os nogle overvejelser, der gør det lettere for os, at tage fat på det i morgen.


22/3 - I dag mødtes vi på skolen klokken 9. Vi fik lavet samtykkeerklæring klar til vores to
interview i næste uge med både privat leverandør og nyreambulatoriet. Vi mødtes med vores vejleder Christinna, hvor vi havde en time med vores kommunikationsøvelse. Vi fik vist vores video, og fik analyseret den. Vi snakkede om de forskellige kommunikationsmetoder og forskellige måder at stille spørgsmål. Efterfølgende havde vi en times vejledning med Christinna. Her fik vi bekræftet de emner vi ville have med på bloggen. Vi har fået fastlagt vores endelig problemstilling, og snakket om de emner, vi vil komme ind på. Som det sidste i dag fik vi taget billeder til bloggen af os selv, både gruppebillede, men også nogle sjove billede af os selv.

Kristine skal i dag med Christine på arbejde. Christine arbejder i hjemmeplejen hos en privat leverandør, og Kristine vil derfor meget gerne med, for at få et større indblik i hjemmeplejen og deres hverdag. Kristine glæder sig rigtig meget :-)  Nu går vi på påskeferie, og mødes først igen på mandag i næste uge. Vi har dog planlagt, hvad vi skal få styr på derhjemme.







28/3 - Vi havde inden påsken aftalt, at mødes i dag, selvom det var helligdag. Vi fik lige snakket lidt om hvad vi hver især havde lavet i påsken, og gik derefter i gang med en disposition over dagen:  
  • Sundhedsloven + serviceloven
  • AF -> sætte på bloggen
  • Primær og sekundær + artikel -> på bloggen.  
  • Teoretikere (Max weber og Bourdieu)
  • Innovation
Vi fik gennemgået de forskellige ting vi havde lavet i påsken. Vi gjorde anatomien samt primær- og sekundær sektor færdig og fik vores borger og case koblet på emnerne. Emnerne fik vi sat på bloggen.  
Vi blev enig om, hvilke teoretikere vi mener der er relevante for casen og som vi kan have med til eksamen. Vi vil i morgen arbejde videre med de to valgte teoretikere, og sørger for at alle forstår deres teori og kan koble dem til casen og borgeren.
Vi begyndte ikke på sundhedsloven og serviceloven, hvilke vi alle var indforstået med. Vi vil begynde på dem i løbet af ugen.

Vi har nogenlunde lagt os fast på vores innovation til eksamen, nu skal vi til at arbejde videre på vores ide, og få et produkt ud af ideen.
Vi er gode i gruppen til, at stille kritiske spørgsmål til hinanden på en god måde, samt spørge interesseret ind til områder vi, hver især ikke helt har styr på, således at vi alle er med og alle er indforstået med de ting vi får på bloggen. Det er vigtig for os at vi hele tiden sørger for at der er en rød tråd gennem bloggen og vores fremlæggelse til eksamen.


29/3 - Vi havde aftalt at vi til i dag, skulle kigge på nogle relevante artikler.
Disposition:
  • Teoretikere (Weber og Bourdieu), samt koble det på casen
  • Sundhedsloven + serviceloven
  • Kigge på kommunikationsmetoder.
  • Se interview spørgsmål igennem inden i morgen.
  • Finde engelske artikler.
Vi har i dag fået skrevet teori om både Bourdieu og Weber. Vi fik også koblet Bourdieus teori på casen. Vi har ikke koblet Weber til casen, da det er planen at vi vil koble hans teori til vores innovation. Vi har ikke fået kigget så meget på sundhedsloven og serviceloven, men det gør vi torsdag eller fredag. Kommunikationsmetoderne er vi mere eller mindre færdige med, og vi har også fået kigget på spørgsmålene til i morgen, så vi er 100 % klar til at interviewe. Vi har fundet 5-6 artikler fra Cinahl, som er relevante ift. vores case, vi er dog en lille smule udfordrede på vores engelsk.
Vi har fået skrevet en masse ned til vores innovationstænkning, samt hvilke tværfaglige samarbejdspartnere der er relevante for vores case.
I morgen skal vi interviewe den private leverandør samt nyreambulatoriet. Vi har aftalt at vi kigger noget mere på tværprofessionelle samarbejdspartnere samt de engelske artikler til i morgen. Det har været en meget produktiv dag i dag, og vi er alle trætte i hovedet.





30/3
Vi har ændret lidt på vores teoretikere. Vi har byttet Max Weber ud med Jürgen Habermas, fordi vi mener at hans teori kan kobles bedre på vores case.  

Dispositionen for i dag var:
  • Interview med den private leverandør og nyreambulatoriet.
  • Sætte tværfaglige samarbejdspartner ind på bloggen.
  • Få mere styr på innovationsslangen.




Efter middag har vi været ude og interviewe hhv. den primære- og sekundære sektor. 
Det var både rigtig spændende og rigtig lærerigt. Vi er blevet meget klogere på, hvad det vil sige at arbejde i de forskellige sektorer. 


Det var især lærerigt for Pernille, Kristine og Zana, da de ikke ved så meget om lige netop hjemmeplejen. Vi fik besvaret uafklarede spørgsmål og føler nu at vi har fået en bedre forståelse for deres arbejdsopgaver og hvordan de oplever kommunikation mellem sektorerne.






1/4 - I dag mødets Pernille, Zana og Kirsten på skolen og lavede videre på bloggen, i håbet om at blive færdig med den inden weekenden. Vi blev færdig med sundhedsloven og fik vores innovations ide koblet på en af sundhedslovens paragraf.

Vi har hygget med slik, sodavand og jordbær.
Vi skal i dag have vejledning med Christinna. Her vil vi vise bloggen og snakke om eksamen samt vores tanker om eksamen.





4/4 - I dag har vi haft vejledning med Christinna. Vi fik den sidste vejledning lige på målstregen, og så fik vi snakket om eksamen, hvor vi fik stillet en masse spørgsmål, som har givet os ro i maven. Vi er meget tæt på målet, og de sidste par dage op til af vi skal aflevere, står på finpusning af bloggen. Derudover har vi brugt dagen på at lave vores innovation helt færdig.Til i morgen har vi aftalt at vi læser op på teoretikerne, og så skal de bankes igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar